Algemeen

Offerte aanvragen

U kunt bij ons voor schuttingen en overkappingen online een offerte aanvragen. Gebruik voor de schutting de schutting calculator en kom meteen te weten wat uw schutting gaat kosten. Voor een overkapping offerte kunt eveneens online een offerte aanvragen. We nemen aanvragen binnen 1 tot 4 weken in behandeling.

Geldigheid offerte

Scala Outdoor Living streeft er naar een zo accuraat mogelijke prijsstelling te hanteren. In een markt waar de prijzen voor grondstoffen veel in beweging zijn, hanteren we daarom dagprijzen. Offertes zijn om die reden nooit langer dan 14 dagen geldig.

Prijzen en prijs wijzigingen

Prijzen
Al onze prijzen op deze website zijn incl. 21% BTW.

Prijs wijzigingen
Alle prijzen op de website zijn zo up to date mogelijk. Doordat steeds meer materialen vanwege grote vraag, logistiek problemen en soms corona regulaties regelmatig moeilijker leverbaar zijn geworden, worden prijzen en kosten voor leveranties vanuit fabrikant en leveranciers gewijzigd.

Het komt daardoor voor dat we een prijscorrectie moeten doorvoeren nadat u een bestelling al geplaatst heeft. U krijgt dan uiteraard ook altijd de kans om uw order te annuleren.

Online betalen

Scala Outdoor Living houdt zich ten aller tijden aan de Nederlandse wetgeving. Bovenop de richtlijnen en regelgeving zorgen we voor een zo veilig mogelijke betaalomgeving en een zo duidelijk mogelijk betaalproces. U betaald bij ons altijd veilig middels Ideal. Mocht er toch tijdens de betaling iets mis gaan dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Verzendmogelijkheden

Scala Outdoor Living heeft een groot assortiment van verschillende producten van uiteenlopend gewicht en formaat. Vaak is voorafgaand aan het verzenden van belang om te weten op welke manier we kunnen leveren. Hierbij kijken we bijvoorbeeld naar de toegankelijkheid en de plek waar we de levering kunnen plaatsen. Om u een zo goed mogelijk service te bieden, verzenden we bijna altijd enkel op basis van een bezorg-afspraak. Ophalen kan uiteraard ook!

Retourneren

Wanneer uw product niet aan de verwachtingen voldoet of er sprake is van schade voor/bij levering dan is het mogelijk om een retour in te plannen. Dit doen we enkel wanneer er geen oplossing of vervangend product leverbaar is binnen een korte termijn. Bij hout producten heeft u altijd te maken met afwijkingen en de werking van hout. Laat u daarom altijd goed informeren m.b.t. de materialen en de toepassingen zodat u de juiste keuzes maakt.

Garanties & geschillen

M.b.t. de productgaranties houden wij altijd de garanties aan die passen bij de verschillende producten. Op verschil in kleur m.b.t. bijvoorbeeld hout-producten ten opzichte van foto’s geven wij geen “kleurgarantie”.

Bij geschillen zullen wij altijd ons best doen u alsnog tevreden te stellen.
Heeft u een klacht laat het ons weten. We zoeken altijd samen met u naar een gepaste oplossing.

Doe het zelf maar ik kom er toch niet uit

Vol moet bent u begonnen aan uw “Doe Het Zelf” project met onze producten en materialen. Maar gaande weg komt u erachter dat u er toch niet uit komt. In veel gevallen kunnen we u dan verder helpen. U krijgt dan de mogelijkheid gebruik te maken van onze vakmensen. Het is daarbij van belang dat we voorafgaand duidelijk weten wat er dient te gebeuren. Voor de fouten die u zelf maakt, bent u uiteraard altijd zelf verantwoordelijk.

Ik wil een doe het zelf product laten monteren/plaatsen

Wanneer u een van onze doet het zelf producten wenst te laten monteren verzoeken wij u om voorafgaand aan uw aankoop te vragen naar de mogelijkheden voor montage en plaatsing. Dit voorkomt vertraging en we kunnen u dan ook adviseren m.b.t. de te maken keuzes.

Levertijd wanneer niet op voorraad

Wanneer een van de producten of materialen niet op voorraad is of de levertijd onduidelijk is, verzoeken wij u gebruik te maken van het back-order formulier. Dit formulier kunt u vinden op de product-pagina. U krijgt dan van ons een melding/informatie m.b.t. de te verwachten levertermijn. Wil u voorafgaand weten wat de verwachte levertijd is, neem dan contact met ons op.

Showroom bezoek

COVID 19

Wij volgen de richtlijnen van het RIVM. Momenteel zijn er geen restricties / maatregelen van kracht in onze showroom.

Showroom bezoek enkel op afspraak

Om u zoek goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij u altijd om een afspraak te maken voor bezoek aan onze showroom. Op die manier kunnen wij de meest geschikte adviseur voor u inplannen en nemen we de tijd die nodig is. Maak online een afspraak voor uw showroom bezoek.

Service & Reparaties

Voor huurders

U huurt een woning en uw schutting heeft onderhoud of reparatie nodig. Neem dan altijd contact op met uw verhuurder. In de meeste gevallen krijgen wij opdracht vanuit uw verhuurder om werkzaamheden aan uw schutting uit te voeren.

Service/reparatie particulieren

Wij hebben een schutting, overkapping of anders bij u geplaatst/gemonteerd en er is een probleem ontstaan. Om gericht en gepland uw verzoek te kunnen beantwoorden en indien nodig, actie te kunnen ondernemen, verzoeken wij u om op de contactpagina te kiezen voor de optie: “Ik heb een vraag over service/reparatie”. Uw verzoek komt dan bij de juiste afdeling terecht.

Over hout

Wat is Zweeds rabat?

Dit zijn potdekselplanken die horizontaal op elkaar gestapeld worden. Zo krijgt u een dichte wand van iets schuin staande planken. Zweeds rabat leveren wij in diverse houtsoorten, zoals vuren, red cedar en Lariks Douglas.

Wat is Red Class Wood?

Red class wood is een nieuwe geïmpregneerde naaldhout “houtsoort” met de looks van Lariks Douglas hout, zonder de negatieve eigenschappen van Lariks Douglas hout. Zo is Red class hout vormvast doordat het kunstmatig is gedroogd. Krimp en uitzetting van het hout worden hierdoor sterk verminderd.